Ako nenaletieť na triky obchodov

To, že máme chodiť nakupovať potraviny najedení už všetci vieme a väčšina z nás to má vyskúšané aj na vlastnej koži. S prázdnym žalúdkom v potravinách nakúpime viac jedla ako sme schopní zjesť a často krát kúpime aj potraviny, ktoré nezužitkujeme. Miesto rozumu nakupuje za nás prázdny žalúdok, ktorý by si pri tom výbere potravín dal zo všetkého.
nejlepší cena
Lenivosť
Predajcovia museli prísť na iné triky ako nás donútiť nakúpiť aj to čo nechceme. Keď je naše brucho plné sme leniví. Akákoľvek námaha je pre nás bojom mysle a tela. Práve na lenivosť stavili obchody. Nájdete tam množstvo minerálnych vôd, malinoviek a pod., ale všetky sú v plastových obaloch. Miesto toho aby ste ich odbalili a vybrali si 1-2 fľašky, vezmete rovno celý balík.
zabalená cola
Farba
Červená farba pritiahne viac pozornosti. Preto všetky „výhodné ponuky“ majú červenú cenovku, všetky letáky a akcie sú oznámené na červenom podklade, alebo majú aspoň veľkým červeným písmom napísané o koľko percent je tento produkt lacnejší. Podľa posledných výskumov už zákazníkom stačí len keď vidia červenú cenovku. Nemusí byť daný tovar ani v akcii, červená cenovka v nás evokuje okamžite zľavu a tým pádom ten tovar kúpime.
Nie len červená predáva. Platí to aj o ružovej farbe. Vezmite si ako príklad žiletky…jednorazové žiletky pre mužov a pre ženy. Rovnaký výrobok, rozdiel je len vo farbe. Ružové (pre ženy) sú jednoznačne drahšie.
thajské šampony
Odporúčanie
Na obaloch šampónov, telových mliek a sprchových gélov je veľký obrázok kvetu, z ktorého je tam výťažok. Tento výťažok je v skutočnosti v týchto produktoch absolútne zanedbateľný, je ho tam možno jedna tisícina (a menej), dozviete sa ako blahodarne pôsobí na Vaše telo a vlasy, ale o ostatných ingredienciách sa nedozviete nič – prečo? …lebo sú rovnaké ako v lacnejšom šampóne, v ktorom ale zas nie je tá zanedbateľná zložka kvetinovej esencie. To že ho odporúčajú poprední dermatológova a známi stylisti sa dozviete z každej reklamy. Nič o týchto ľuďoch neviete, nepoznáte ich, ale stačí to na to aby  ste si ten produkt kúpili.

Ako nenaletieť na triky obchodov
Ohodnoťte příspěvek