Diéta versus zdravie


Všetkého veľa škodí
Je dobré, keď sa cítime byť krásne. Možno vás však fakt, že diéta môže mať aj nečakané zdravotné následky, šokoval. O tom sa na obaloch zázračných prostriedkov na schudnutie nepíše.
Pri chudnutí platí jedno zásadné pravidlo: telo potrebuje jesť. Ak mu nedodáte dostatok živín, neskôr sa vám to môže vypomstiť. Hlavne vtedy, ak o svoju váhu bojujete častejšie. Dlhodobý nedostatok bielkovín, minerálov a vitamínov vedie napríklad k oslabeniu imunitného systému, kostí, poruchám štítnej žľazy alebo k málokrvnosti.

jahody

Naučte sa jesť to, čo potrebujete
Ak vás pohľad do zrkadla neustále presviedča, že v plavkách vyzeráte otrasne, pokojne držte diétu. Zapamätajte si, že aj tu platí, že „pomaly ďalej zájdeš“. Dodržujte tieto základné pravidlá:

–          Váš denný príjem energie by nemal byť nižší než 6 000 KJ. Pri tomto príjme energie je možné zabezpečiť dostatočný prísun bielkovín, sacharidov a tukov.
–          Jedzte veľa ovocia a zeleniny. Obsahujú mnoho vitamínov a minerálov.
–          Neodopierajte si mäso. Okrem toho, že mäso obsahuje veľa bielkovín, zasýti vás lepšie ako samotná zelenina a ovocie. Žalúdok ho strávi o niečo pomalšie. Obsahuje tiež dôležité minerály. Pri diéte je vhodné kuracie a hovädzie mäso a ryby.

–          Potrebujete aj tuky. Môže sa zdať, že jesť tuky, ak chcem schudnúť, je hlúposť. Opak je však pravdou. Telo potrebuje tuky. Ak mu ich nedodáte, budete pociťovať väčšiu chuť na iné vysoko kalorické jedlá. Voľte hlavne rastlinné tuky, no občas si doprajte aj maslo alebo kúsok tuku z ryby a kuraťa.
–          Ak chcete, aby vaše telo počas diéty netrpelo, doprajte si aj tvaroh a strukoviny. Ak z nejakých dôvodov nejete mäso, tvaroh a strukoviny vám doplnia bielkoviny.

zelenina

Hýbte sa
Ak ste držali dvojtýždňovú hladovku, ale chýba vám pohyb, držali ste ju celkom zbytočne. Kilá sa vám onedlho vrátia. Často dokonca nastáva opačný efekt a vy priberiete. Ak chcete krásnu postavu, musíte sa hýbať. Iná cesta neexistuje. Začnite rozumne. Chodievajte na dlhšie prechádzky, nevykračujte si pritom z nohy na nohu, ale zvoľte rýchlejšie tempo. Po čase je vhodné začať behať a trochu posilňovať. Všetko s mierou, aby vaša kondícia narastala postupne. Pohľad do zrkadla vás za to iste odmení.

Diéta versus zdravie
Ohodnoťte příspěvek