Zatočte s pocitom únavy


Životný štýl sa podpisuje aj na stave našej fyzickej a psychickej kondícii. Ľudí so syndrómom chronickej únavy neustále pribúda. Niekedy stačí zmeniť len maličkosti vo svojom živote a začnete sa cítiť lepšie, plný energie. Únava je len odpoveďou organizmu na to, že niečo robíme nesprávne, alebo preháňame a prepíname naše sily. Ak sa to deje dlhodobo, telo sa začne brániť a vysielať signály. Snažíme sa o dokonalosť https://www.windstop.sk/usilovna-krasna-a-milujuca-/, ale to nejde. Nikto na svete nie je dokonalý a preto je svet tak zaujímavý. Pocit únavy môže prísť aj po prechodenej chorobe. Za všetkým stojí oslabená imunita, ktorá je otvorenou bránou pre vírusy, parazity, alebo aj závažným ochoreniam. Skúsme sa pozrieť na to ako sa dá s únavou bojovať.

bolest hlavy


  • Aspoň dvakrát ročne si doprajte detox. Zbavíte tak telo toxínov a nežiaducich látok. Odstránením takýchto látok posilníte svoju imunitu. Detox neznamená hladovanie, stačí deň na šťavách, či čajoch, alebo si detoxikačnú kúru môžete zakúpiť v lekárni.

  • Konzumujte viacej vitanínov a minerálov. Výborný je beta glucan, ktorý sa nachádza aj v potravinách, napríklad v cereáliách. Dá sa zakúpiť i vo forme tabletiek. Táto látka aktivuje vaše telo a pomôže mu v boji proti únave. Obstarajte si aj multivitamínové prípravky a hlavne jedzte čo najviac čerstvého ovocia a zeleniny.

  • Doprajte si kvalitný spánok. Dospelý človek by mal spať 6 až 9 hodín denne. Pri jeho nedostatku sa únava a iné ochorenia veľmi rýchlo ozvú. Nezabúdajte aj na to, že najlepšie sa vyspíte, ak zaľahnete do postele pred polnocou.

čaj


  • Človek je tvor pohodlný, ale mali by ste sa premôcť a venovať aspoň 30 minút denne nejakej fyzickej aktivite, alebo cvičeniu. Niekedy stačí, keď vynecháte jazdenie výťahom, alebo sa do práce vyberiete peši. Cvičením sa únava vytratí a vaše telo sa posilní.

  • Bojujte so stresomvo vašom okolí. Snažte sa mu vyhýbať a ak sa to nedá, tak ho kompenzujte príjemnými činnosťami. Choďte na prechádzku s rodinou, zacvičiť si s priateľmi, prečítajte si knihu, alebo sa venujte akémukoľvek koníčku, ktorý vám robí radosť.

  • Zmeňte svoj jedálny lístok, vynechajte cukry, pridajte viac vlákniny. Jedzte len biele mäso, veľa strukovín. A hlavne sa neprejedajte. Nezabúdajte aj na pravidelné stravovanie a nie nárazové, ktoré vaše telo zaťažuje. Dôležité sú tekutiny, mali by ste vypiť aspoň dva litre vody denne. Výborné sú čaje zo žihľavy, mäty, či medovky.

Ohodnoťte příspěvek